INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dz.Urz.UE.L z 2016 r. Nr 119, str. 1 (powoływanego dalej jako: „RODO”) informujemy, że:
1. Administrator danych osobowych.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Janowie Lubelskim, adres siedziby: ul. Jana Zamoyskiego 53A, 23-300 Janów Lubelski, którego akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisany do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000133796, NIP: 8621004949, REGON: 000500889, zwany dalej: „Bankiem”.
2. Inspektor Ochrony Danych.
W Banku powołany został Inspektor Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych – adres: Inspektor Ochrony Danych Banku Spółdzielczego w Janowie Lubelskim, ul. Jana Zamoyskiego 53A, 23-300 Janów Lubelski; e-mail: iod@bsjl.pl; dane dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej Banku www.bsjl.pl w zakładce „Polityka prywatności (RODO)” oraz w Placówkach Banku.
3. Grupa BPS.
Grupę BPS tworzą: Bank BPS S.A. i jego spółki zależne oraz Banki Spółdzielcze będące członkami zrzeszenia i systemu ochrony zrzeszenia (pełna lista banków spółdzielczych i spółek zależnych od Banku BPS S.A. jest dostępna na stronie internetowej www.bankbps.pl/o-grupie-bps). Dane dotyczące pozostałych podmiotów, z którymi współpracuje Bank, są dostępne na stronie internetowej Banku www.bsjl.pl w zakładce „Polityka prywatności (RODO)” oraz w Placówkach Banku.
4. Cele i podstawy przetwarzania.
Bank może przetwarzać Pani/Pana dane w następujących celach:
1) przedstawienia ofert lub rozpatrywania wniosków o produkty lub usługi oferowane przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz pomiotów Grupy BPS lub innych podmiotów współpracujących z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO;
2) zawarcia umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
3) realizacji zawartej umowy lub w celu świadczenia usług przez Bank, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO;
4) dokonania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO;
5) zarządzania przez Bank ryzykiem, w tym oceny zdolności i wiarygodności kredytowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO;
6) rozpatrywania reklamacji, wniosków lub odwołań, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c i f RODO;
7) realizacji przez Bank obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, oraz wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w trybie ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a także wypełniania obowiązku wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe w trybie ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO;
8) realizacji uprawnień wynikających z przedstawicielstwa (w tym pełnomocnictwa), poręczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO;
9) marketingu, w tym promocji produktów i usług oferowanych przez Bank, podmioty z Grupy BPS lub inne podmioty współpracujące z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
10) badania satysfakcji klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Banku, określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
11) ustalania i dochodzenia roszczeń Banku związanych z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywcy na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikających z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
12) wykrywania i ograniczania nadużyć finansowych związanych z działalnością Banku, jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa
przechowywania środków pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
5. Okres przechowywania danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Bank:
1) przez okres ważności oferty lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz pomiotów z Grupy BPS lub innych podmiotów współpracujących z Bankiem;
2) przez okres obowiązywania umowy zawartej z Bankiem, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
3) przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
4) przez okres stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w części trzeciej Rozporządzenia nr 575/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012;
5) przez okres obowiązywania udzielonego Pani/Panu pełnomocnictwa, a po jego wygaśnięciu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
6. Odbiorcy danych.
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Bank:
1) podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. 104 ust. 2 i art. 105 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe;
2) podmiotom, którym Bank powierzył wykonywanie czynności bankowych lub czynności związanych z działalnością bankową na rzecz Banku;
3) instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy Prawo bankowe;
4) biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na podstawie przepisów tej ustawy;
5) podmiotom z Grupy BPS i innym podmiotom współpracującym z Bankiem, w związku z produktami i usługami oferowanymi przez te podmioty;
6) podwykonawcom Banku (podmiotom przetwarzającym), np. firmom audytorskim, prawniczym, informatycznym, windykacyjnym, agencjom marketingowym – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie zawartej z Bankiem umowy, w zakresie do tego niezbędnym i tylko zgodnie z poleceniami Banku oraz są zobowiązane do zachowania ich w tajemnicy.
7. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego.
Pani/Pana dane mogą być przekazane administracji rządowej Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem SWIFT.
8. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Przysługują Panu/Pani następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1) prawo dostępu do danych osobowych;
2) prawo do sprostowania danych osobowych;
3) prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym);
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5) prawo do przenoszenia danych do innego administratora;
6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego;
7) prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Bank przetwarza Pana/Pani dane w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
8) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Konsekwencje niepodania danych osobowych.
Podanie Pani/Pana danych osobowych jest konieczne w celu określonym w pkt. 4 powyżej, dla:
1) rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz podmiotów z Grupy BPS i innych podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz podmiotów z Grupy BPS i innych podmiotów współpracujących z Bankiem,
2) zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem,
3) świadczenia usług przez Bank, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak świadczenia usług przez Bank,
4) rozpatrzenia reklamacji lub skargi a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji lub skargi,
5) otrzymywania ofert lub marketingu produktów oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania tych ofert lub marketingu produktów lub usług.
10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane, w celu oceny zdolności kredytowej oraz w celach marketingowych, konsekwencją czego będzie możliwość zastosowania wobec Pani/Pana uproszczonej ścieżki obsługi oraz przedstawienia zindywidualizowanej oferty produktów i usług oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz podmiotów współpracujących z Bankiem. Informacje dotyczące zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w Placówkach Banku.
Rozwiń
Zwiń